reklama

Deutsche Bahn ? - Nein, danke...

Priznám sa, nie som správne ekologicky založeným cestovateľom - používam radšej auto ako ekologickú vlakovú dopravu. Podľa mojich prepočtov vyprodukuje moje auto asi 70 kg CO2 na 300km, čo je asi toľko čo krava Milka v Alpách vyprodukuje za 5 dní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu



Rozhodol som sa, že tentoraz ušetrím planéte tú 5 dňovú produkciu CO2,
a kúpil som si lístok na vlak.

O Deutsche Bahn sa v Nemecku veľa lichotivého nehovorí,
komfort nepridáva ani opakovaná stávka rušňovodičov, ani pokrivkávajúca presnosť príchodov vlakov.

Na stanici nič prekvapivé, len oznam meškania 30 minút. Vzhľadom nato, že si dávam väčšiu časovú rezervu,
30 minút ma len tak ľahko nerozhodí.
Čo ma však ale rozhodilo, bol oznam o zrušení prvej triedy, nakoľko som vo svojej márnivosti
na inú triedu cestovania ani nepomyslel...

Nevadí, príplatok 25 Euro síce zamrzí, ale dá sa aj s tým žiť.
Potom prišiel vlak...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nastúpil som, vlastne korektnejšie by bolo napísať namačkal som sa s ďalšími cestujúcimi,
pripomenulo mi to cestovanie nedeľnými večernými slovenskými spojmi.

V 30 ročných vagónoch samozrejme zavládol chaos, tí čo mali rezervácie zistili že vagóny sú zle označené,
tí bez rezervácie sa im snažili uvoľniť úzku chodbu s tonami batožiny na cestu tam a späť.

Tí čo mali dopredu rezervovanú prvú triedu ostali sedieť v úzkej chodbe na svojej batožine...
Takto si predstavujem triedny boj, presne tak treba ukázať tým zlým kapitalistom.

Vlak sa pohol, a za 15 minút sa ukázali prvé pozitíva pečúceho slnka. Vypadla totiž klimatizácia,
teda ak tam vôbec nejaká bola.

Staré dobré slovenské vlaky v mojej pamäti s náporovým chladením, kdeže ste... Pri otvorenom okne
došlo v rýchlosti 150km k vytvoreniu rázových vĺn, ktoré robili akúkoľvek hlasovú komunikáciu nemožnou, po zavrení okien za prvých 45 minút stratila jedna slečna vedomie, zvýšená teplota, vlhkosť a produkcia CO2 druhom homo sapiens s koncentráciou 3 kusov na m2 urobila svoje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Našťasie začalo pršať... Teplota klesla na prijateľných odhadom 30 stupňov, po 5 minútach dažďa sa ukázal ďalší nedostatok.
A to tesnosť strechy... Na viacerých miestach začali presakovať najprv kvapky, neskôr až prúd vody.

Našťastie som mohol po 2 hodinách vystúpiť, a ľutoval som ostaných homo sapiens pri záchrane planéty.

A čo si poviem nabudúce pri myšlienke opäť použiť Deutsche Bahn?

Nein, danke.

Marek Mydliar

Marek Mydliar

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Lekár, internista a optimista Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu